Cendief

Carabassa, rica en antioxidants

pumpkins 457715 1280A finals del mes d'agost i principis de setembre es comencen a recol·lectar les carabasses, ja madures i a punt per consumir o guardar. Que la carabassa engreixa és un d'aquests mites alimentaris que han perdurat al llarg dels anys. Se suggereix que aquest mite prové de la carabassa de cabell d'àngel, que s'utilitza sobretot per a pastisseria com a farcit dolç, que dóna a la carabassa un valor calòric molt elevat. La polpa d'aquesta carabassa (la confitera) es bull i se li afegeix gran quantitat de sucre, obtenint-se el cabell d'àngel. Al llarg de la geografia espanyola es consumeixen aquest tipus de pastissos i realment són molt calòrics, però per la quantitat de sucre, no per la polpa de carabassa.

Les carabasses contenen una alta proporció d'antioxidants, vitamines i minerals, la qual cosa les fa molt interessants com a aliments. Cal afegir que també són molt poc calòriques, la qual cosa ens pot interessar per afegir a dietes per baixar pes, sigui cuinada o fins i tot crua.

Dins dels antioxidants ressalten els beta-carotens (provitamina A), que són molt importants per a la visió, milloren l'estat de la pell i optimitzen el funcionament del sistema immunitari. Podem destacar el licopen, un carotenoide que s'ha fet famós per ser profitós per a les persones amb alts nivells de colesterol i com a preventiu en alguns tipus de càncer. La carabassa també conté cumarinas, que són conegudes per la seva capacitat de prevenir problemes de circulació.
Hi ha més de 850 espècies de carabasses però es poden dividir de manera fàcil en carabasses d'estiu i carabasses de tardor-hivern.



Carabassa d'estiu. Tenen pell més clara i fina, les seves llavors són toves. El període de conservació és curt i cal consumir-les aviat, sigui cuinades o crues. Tenim la carabassa bonetera, la carabassa espagueti i la carabassa rodín.

Carabassa de tardor-hivern. Són més dolces i seques que les d'estiu, encara que tallades a l'agost són molt tendres i amb alt contingut en aigua. Es conserven durant més temps gràcies al grossor de la seva pell. Trobem la carabassa banana, la de violí, la de cidra o la confitera.

De la carabassa es treuen també les pipes, que són riques en ferro, calci, coure, magnesi, fòsfor i vitamines del grup B i també I. Però de les llavors parlarem en un altre article.

 


Composició nutricional per 100 g de porció comestible de carabassa crua:


Energía (Kcal) 31,7
Aigua (g) 89,4
Hidrats de carboni (g) 5,6
Proteínes (g) 1,2
Greixos (g) 0,5
Fibra (g) 2,4
Carotenoides totals (mcg) 4240
Ácid fòlic (mcg) 25
Vitamina E (mg e.t.) 0,10
Calci (mg) 18
Magnesi (mg) 10
Yode (mcg) 1,4
Fòsfor (mg) 30
Potasi (mg) 450
Seleni (mcg) 0,3
Vitamina C (mg) 12

Font: Programa de Càlcul Nutricional CESNID (excepte seleni i yode)

 

Una de les receptes més fàcils i pràctiques és la crema de carabassa.

Crema de carabassa

Ingredients (3 persones):

Un tros de carabassa (400 g)
Una patata mitjana (130 g)
Un porro mitjà (120g)
Una pastanaga (100 g)
Oli d'oliva i sal

Preparació:

Netejar les verdures i pelar-les; afegir-les a un cassó mitjà amb aigua i bullir uns 12 minuts o quan vegis que la pastanaga estigui tova. Si veus que sobra aigua una vegada bullides les treus i si no tritures les verdures i al final afegeixes l'oli d'oliva i la sal.

Direcció

C. Castillejos, 314 4º piso B
08025 - Barcelona
Tel 935455874
Email:
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

xarxes socials

Estem a les xarxes socials. Segueix-nos i estigues informat.

     

Inicio Blog Carabassa, rica en antioxidants