Cendief

5 recomanacions bàsiques si vols arribar en condicions a la marató

Marahon shoesComença el setembre i amb ell els reptes, tant necessaris com impossibles (alguns). Aquestes primeres visites de setembre han estat per començar a gestionar l’alimentació de futurs finishers de la marató de Barcelona 2017 i això m’ha fet pensar en els 5 consells o recomanacions que sempre els dóno.

 

Tots seran debutants en la distància i tots estan il·lusionats per complir amb el programa d’entrenament. Sis mesos on la ment estarà en cada moment en la 39ª Edició de la Zurich Marató de Barcelona, on hauran de gestionar la complexitat del dia a dia a nivell familiar, de treball, de relacions personals amb els entrenaments, que cada setmana seran més durs, que cansaran més i seran més pesats; i les lesions, que sempre apareixen en el moment menys inoportú.

Des de CeNDieF us donaré cinc consells elementals i generals per afrontar aquests sis mesos:

  1. -         Estàs en el teu pes? Està clar que quant menys pes millor per córrer, però compte perquè ens podem trobar amb un problema seriós si en perdem més del compte. Per tant el primer consell per als principiants serà establir un pes òptim per a la competició. Aquest serà en funció de l’edat, treball, i del propi teixit muscular, esquelètic i gras. D’això se’n diu revisió antropomètrica. Assoleix el pes adeqüat!
  2. -         Fins a la data tothom té clar que l’alimentació és esencial, i així és. Però aquesta cal que estigui adaptada al ritme de cada un i a les seves preferències. Fer una alimentació que no et satisfà et portarà al fracàs. Cal que sigui equilibrada en quant a nutrients i cal que sigui fàcil, que t’hi sentis a gust. Fes una alimenació ordenada i equilibrada!
  3. -         Les ajudes ergogèniques, el suplements poden o no ser importants. Si vols fer la marató i només tirar d’avituallament és totalment possible i jo fins i tot diria que recomanable, com a amateur no et cal més que aigua, beguda isotónica (amb sals) i una ingesta d’hidrats de carboni determinada per hora, segons el temps estimat de cursa. Entrena-ho des del primer dia, però racionalment i amb cap!
  4. -         Escoltar els consells dels altres corredors és bo, però cal que sàpigues que cadascú té o ha tingut les seves experiències, adaptades a la seva vida i ment, que no és la teva. Fes servir el sentit comú, consulta amb els experts i quan sentis que t’aconsellen de sortir a córrer en dejú, de no hidratar-te a menys que el cos t’ho demani, de fer una dieta miraculosa per a runners o de prendre uns suplements que et faran córrer més ràpid amb menys temps i entrenament llavors sospita i consulta’ns, nosaltres sabem de què parlem. Consulta amb un expert!
  5. -         En aquest moment sis mesos sembla molt temps però compte! Passarà ràpid, no deixis d’entrenar i seguir el programa de fisioteràpia ni tampoc la planificació alimentària perquè el temps se’t pot tirar a sobre. No excedir-se és tant important com no deixar d’entrenar o respectar els dies de descans. A molts debutants els perd apuntar-se a tantes curses que arriben a la marató amb multitud de lesions o sobreentrenament. Tingues cap i fes l’entrenament que et toqui!

L      La marató es corre amb els peus, et porta el cap i acabes amb el cor. Només quan acabis t’adonaràs d’allò que has aconseguit sent constant els darrers sis mesos.

Direcció

C. Castillejos, 314 4º piso B
08025 - Barcelona
Tel 935455874
Email:
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

xarxes socials

Estem a les xarxes socials. Segueix-nos i estigues informat.

     

Inicio Blog 5 recomanacions bàsiques si vols arribar en condicions a la marató