Cendief

Hidratació. Quina quantitat d'aigua beure?

Més de tres quartes parts del planeta són aigua i gairebé tres quartes parts del nostre cos també són aigua, aproximadament un 60 - 70% (homes i dones amb percentatges diferents segons ocupació de teixit adipós en la massa corporal). Aquesta comparació ens ha de portar a reflexionar sobre la importància d'aquest nutrient en la nostra vida diària.

Necessitem hidratar-nos a diari i l'aigua té un valor nutricional únic que no aconseguirem amb cap altre beguda. No és el mateix hidratar-se amb begudes refrescants, que amb begudes alcohòliques que amb infusions, tes, llet, etc. No totes les begudes tenen la mateixa osmolaritat i això ens pot donar problemes d'absorció, en funció de la concentració de soluts de la beguda. En termes generals el 50% del líquid que incorporem prové de l'aigua de beguda, el 30% dels aliments líquids (cafès, llet, sucs, etc) i el 20% restant de l'aigua que contenen els aliments. Una alimentació rica en fruites i verdures pot arribar a contenir 1,5 litres d'aigua, això pot fer que no tinguem tant sed i no necessitem incorporar tanta aigua de beguda (una de les paradoxes dels consumidors mediterranis).

I quines són les recomanacions? Doncs en homes es recomana que es consumeixin aproximadament uns 2,5 litres d'aigua al dia i en les dones uns 2 litres. Assolim aquests nivells? Moltes persones possiblement que no els assoleixen, sovint per oblit o perquè no es té la sensació de sed. Habitualment es consumeix entre 1 i 1,5 litres, i un sector de població menys d'1 litre al dia. Cal que tinguem clar que aquesta sensació, la sed, és el primer símptoma de la deshidratació, per tant no hi hem d'arribar.

Observar el color de la orina pot ser una oportunitat per valorar aquest estat d'hidratació. Com més pujat és el color, més concentrats són els soluts en el líquid i per tant més deshidratada està la persona. Hi ha una escala de color molt interessant (Armstrong) que ens pot indicar en quin estadi estem. Observeu la taula de 8 situacions, on la orina molt clara o transparent és la d'un estat d'hidratació absoluta (euhidratació) i la de color fosc tirant a verdós és la de la deshidratació màxima.

Hi ha un excés de líquid, una quantitat d'aigua màxima? Doncs sembla que l'Institute of Medicine (IOM)  posa el límit màxim tolerable en 17 - 20 litres/dia.

Direcció

C. Castillejos, 314 4º piso B
08025 - Barcelona
Tel 935455874
Email:
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Contacta amb nosaltres

Contacta i resol els dubtes dubtes que tinguis.

  • Telèfon: +34 93 545 58 74

xarxes socials

Estem a les xarxes socials. Segueix-nos i estigues informat.

     

Inicio Blog Hidratació. Quina quantitat d'aigua beure?