Cendief

Perquè augmentem de pes amb l'edat?

Una de les preguntes més freqüents a la consulta fa referència a perquè menjant el mateix i no fent excessos en l'àmbit alimentari augmentem de pes cada any, sense notar-ho. Sol ser pes generalment imperceptible, que ni tan sols ens deixa que la gent habitual ho noti. Només aquells coneguts que fa temps que no ens veuen noten la magnitud del "desastre". També és possible que a poc a poc la roba ens vagi quedant més estreta o no es posi tan bé com abans. Aquesta és una de les millors oportunitats per intentar descobrir què està passant i posar-hi ràpida solució. 

Un dels efectes d'aquest augment de pes és el sedentarisme i la inactivitat, que sovint s'instal·la en la vida adulta. Moltes persones deixen de fer les activitats que feien o fins i tot les fan menys dies i també es poden deixar de fer amb la vigorositat que es feien abans. És evident que l'efecte sobre el pes és demolidor i ràpid.

La pèrdua de massa muscular i l'envelliment dels teixits metabòlicament actius és un altre efecte col·lateral que fa que, en general, la població tendeixi a augmentar de pes amb l'edat. A mesura que passen els anys aquests teixits es tornen menys eficients a l'hora de cremar energia. Les hormones de la tiroide es poden alterar, la testosterona, els estrògens o les hormones del creixement són algunes d'aquestes hormones que acaben provocant desordres a l'hora de processar aquesta energia.

L'alimentació també pot canviar, els hàbits alimentaris amb l'edat es poden deixar de fer regularment degut als canvis d'humor i a les fluctuacions del binomi gana/sacietat. És molt típic que molts adults deixin de sopar o facin sopars frugals, ràpids i poc elaborats, sovint també amb baix valor nutricional. Poc a poc s'altera la dieta i es fa cada vegada més desestructurada pel què fa a macro i micronutrients. Trobar persones amb una ingesta baixa de proteïnes o bé amb un perfil de vitamines que presenta carències és massa habitual.

Aspectes genètics o epigenètics que tenim actius,  que poden tenir a veure amb les hormones, neurotransmissors, determinades intoleràncies alimentàries o ambientals són aspectes que solen causar desànim i frustració en moltes persones. Seguir una pauta i veure que no baixes pes o no disminueixes tot aquell pes que voldries és fàcil que tingui efectes de ràbia i frustració. La sensació de nedar contra corrent és tan gran que fa que molts abandonin definitivament.

Baixar el pes no és garantia suficient que es mantindrà estable durant la resta de la vida, cal que hi posem els cinc sentits, així i tot, el més habitual, és que a poc a poc torni a augmentar. És feina nostra que no ho faci en excés i que el puguem controlar.

Cinc consells per evitar l'augment progressiu del pes:

1) Mantenir-se actiu i fer exercici cada dia.

2) Consumeix proteïnes de bon valor biològic en la seva justa mesura: iogurt, peixos, pollastre, etc.

3) Fes àpats complets que sempre incloguin algun aliment vegetal: cereals, verdures, llegums o fruites.

4) Segueix un menú equilibrat de forma ordenada.

5) Els aliments amb més sucres (dolços), els que tenen més greixos (embotits o carns grasses) i les begudes alcohòliques consumeixe'ls eventualment.

 

Direcció

C. Castillejos, 314 4º piso B
08025 - Barcelona
Tel 935455874
Email:
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Contacta amb nosaltres

Contacta i resol els dubtes dubtes que tinguis.

  • Telèfon: +34 93 545 58 74

xarxes socials

Estem a les xarxes socials. Segueix-nos i estigues informat.

     

Inicio Blog Perquè augmentem de pes amb l'edat?