Cendief

Aliments de temporada: octubre, mes de l'inici del fred

Octubre és un mes d'intercanvi on cada dia és una mica més fred, una mica més fosc i on ja, definitivament, ens passem a les sopes i plats calents.

Les fruites que trobem són les xirimoies, caquis, alvocats, magranes, figues, kiwis, mandarines, mangos, pomes, peres, préssec, meló, codonys, taronges, plàtans i raïm.

Les verdures que són més habituals i de temporada són les bledes, espinacs, api, esbergínia, pebrots, carbassa, carbassó, col verda, lombarda, bròquil, col-i-flor, porro, naps, xirivies, remolatxa i pastanaga.

Trobem sardines i verats a bon preu, també el bonítol, que podem optar per fer a filets i congelar.

Disfrutem dels aliments que ens dóna la tardor i consumim-los de proximitat!

El fajol, aquell vell conegut que tornem a veure de nou

És curiós que ningú recordi el fajol com aquell "pseudocereal" que tant vam consumir en altres temps. Jo li dic la "quinoa catalana" ja que no deixa de ser una llavor que consumim com si fos un cereal però que es conrea aquí.

Si el consumim com a llavor, en gra, la seva cocció no és fàcil. Sovint queda esbardellat per una cocció massa ràpida i sobtada que ens deixa un plat poc atractiu a la vista i potser fins i tot pastós.

Per a un bullit efectiu del gra cal un rentat de la llavor i un previ torrat en sec, igual com quan torrem sèsam; després afegim 2 tasses d'aigua per cada tassa de fajol; portar a ebullició, llavors baixar el foc i coure durant 20 minuts.

L'altra opció és comprar-lo en forma de pasta, sigui macarró, espagueti o tallarins. Aquesta sol ser la opció més ràpida i còmode per a tothom, ja que no cal preparació prèvia i alhora és ràpida.

El fajol té abunant proteïna (al voltant del 13%), greixos poliinsaturats i molta fibra alimentària.

Gaudiu d'un bon plat de fajol amb verduretes tot i fent dieta!

Figa, la fruita tótem que tanca l'estiu

Una de les fruites que podem veure a les verduries i supermercats aquests dies és la figa. Una fruita amb activitat antioxidant (provitamina A), amb fibra alimentària i elevat potassi.

La pregunta és: En podem menjar? Les podem incloure a la dieta? La resposta és simple, depèn de la quantitat. Incorporar 3 o 4 figues (depèn de la mida) a mitja tarda o de postres no interfereix en la pèrdua de pes, el problema és que potser ens poden semblar poca cosa. 

Si no en mengem en excés podem aprofitar la temporada i consumir-ne un parell de vegades per setmana, amb moderació.

Que siguin fresques, de qualitat i de proximitat. Aquí tenim una gran producció de figues, a les comarques de Lleida i Tarragona.

A Alguaire es celebra la Fira de la Figa d'Alguaire, que aquest any serà el proper cap de setmana 21 i 22 de setembre.

De tornada de vacances. Tens en compte l'alimentació?

Tornar de vacances sovint significa tornar amb més pes del què un va marxar i una certa desconnexió amb l'activitat física. Per tant, cal retornar als hàbits saludables d'alimentació equilibrada i activitat física.

De ben segur que això no ho és per tothom, molts han seguit les pautes i han tornat amb el mateix pes o menys: enhorabona, aquest era l'objectiu!

Adquirir bons hàbits alimentaris i mantenir-los tot l'any garanteix la salut i la longevitat. Ara que parlem tant de l'anti-aging la clau està en aquest feedback ordenat entre la felicitat de les relacions, l'alimentació i l'activitat física.

Anem a veure de nou quins són els punts principals del nostre retorn a la normalitat:

- Controlar la mida de les racions.

- Cal tornar a variar, diversificar aliments, seguint la temporalitat i la proximitat (km 0).

- Limita els extres i el menjar ràpid, els plats excessivament elaborats.

- Menja amb tranquil·litat, en un lloc adeqüat i en família o amb amics/companys de feina.

- Cuina de manera saludable evitant ultraprocessats, fregits, rebossats i altres aliments amb transformacions excessives.

- Evita l'alcohol i si en beus fes-ho el cap de setmana i amb moderació.

- Controla de nou el pes, si has augmentat mira de tornar al teu pes anterior, i si no pots vine a veure'm.

- Torna a l'activitat física o a l'esport, cal moure's, movilitzar la musculatura, activar-se.

- Dorm i descansa les hores suficients. Si pots fes una migdiada.

- Disfruta de la gastronomia adeqüada, equilibrada, de proximitat, en família.

Ser feliç és una de les claus per viure molts anys, per tant, intenta sempre solventar els malts moments del dia amb un somriure.

Una de les guies que millor resumeixen el què acabo d'explicar és la piràmide de la Dieta Mediterrània, la qual no és només dieta sinó estil de vida.

 

Canvi de dies de visita i de tarifes a partir de l'1 de setembre de 2019

Aquest primer de setembre entra en vigor el canvi en els horaris de visita, que ara seran els dilluns i dimarts de 9 a 19,30 h.

També es fan canvis en algunes de les tarifes:

1a visita normal (obesitat, sobrepes, etc): 55€.

2a visita normal (entrega de dieta): 45€.

Visites de control normals: 40€ (no hi ha canvis en aquest tipus de visita excepte en la nutrició esportiva).

1a visita específica nutrició esportiva (amb antropometria): 70€.

2a visita específica nutrició esportiva (entrega de dieta, antropometria i plàning cursa): 50€

Visites de control nutrició esportiva: 45€.

1a visita presencial i 2a online: 80€ (la segona és l'explicació i l'enviament de la dieta en pdf).

1a i 2a visita ONLINE: 75€.

Seguimientos online (dieta normal): 20€.

1a visita y 2a visita ONLINE (dieta deportiva): 120€

Seguimientos online (dieta deportiva): 40€.

Control setmanal (Pack): 25€ sessió (es compra un pack de 10 visites per 250€ i cal venir cada setmana).

Visita per a estudi antropomètric (manual i bioelèctric): 70€ (antropometria i entrega de resultats el mateix dia).

Esperem seguir podent donar-vos servei tal i com hem estat fent fins ara.

Direcció

C. Castillejos, 314 4º piso B
08025 - Barcelona
Tel 935455874
Email:
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

xarxes socials

Estem a les xarxes socials. Segueix-nos i estigues informat.

     

Inicio Blog