Cendief

Crucíferes, verdures d'hivern.

En aquesta època a la verduleria podem trobar sense problema cols, coliflors, bròquils, cols de Brusel·les o algunes més "modernes" com la  Kale o la bleda xinesa o Pak Choi. Verdura típica de la Mediterrània des del temps dels romans forma part de les nostres dietes hivernals.

Aquesta família d'hortalisses, que anomenem crucíferes, tenen abundant vitamina C, àcid fòlic i carotens, tots importants antioxidants; abundant calci; i contenen molta fibra. En els darrers anys s'han descobert propietats anticancerígenes fins al punt de que el bròquil el trobem a moltes llistes dels anomenats superfoods.

És una d'aquestes hortalisses de proximitat, de temporada i que trobem fresques. És molt important escollir-les compactes, dures, si tenen textura gomosa significa que porten molt temps tallades.  Les podem bullir o fer al vapor, la coliflor és molt típic fer-la al forn o també en sopes.

Certament flatoses hi ha moltes persones que no les toleren perquè els dóna flatulències i malestar intestinal. Això és degut a determinats compostos anomenats sulfurosos.

Interessants per les propietats laxants són unes hortalisses molt poc calòriques, ideals per a dietes de control de pes.

plantar coliflor

Consells per a les festes de Nadal

ALCAMPO TURRONESEstem a la recta final de les festes més importants de l’any però també les més calòriques. Per mantenir una condició física estable i fer de les festes de Nadal un èxit llegiu aquests 7 punts i mireu d’aplicar-los.

Llegeix més...

Regles i consells per una correcta hidratació en l'esport

Hidratacion una clave de vitalidad 3Amb les altes temperatures cal tenir en compte que és necessari estar ben hidratat al llarg del dia. En el cas dels practicants d'esport hi ha dues regles importants que ningú hauria de saltar-se i quatre consells relacionats amb aquestes dues premisses.

DUES REGLES D'OR

1. Beure des d'abans de l'inici de l'esforç.

Amb l'estrès diari ens podem oblidar de beure i molts esportistes només comencen a beure quan s'han canviat per anar a córrer, nedar o practicar l'esport que sigui. Alguns fins i tot es porten l'aigua però no beuen. La deshidratació comença abans de l'esforç, durant el període d'estrès que es genera just abans, si a més no hem begut abans, ja venim d'una deshidratació prèvia. En menys d'una hora es pot arribar a perdre 1 litre d'aigua, depenent de l'estrès i la temperatura ambiental. Amb la calor de l'estiu això és molt probable. La deshidratació disminueix el rendiment en més d'un 20% i situa a l'esportista en el llindar de l'estrès muscular i l'esgotament prematur. Per tant cal beure des d'abans de començar la prova. Hi haurà esports que necessitaran una hidratació amb sals i uns altres no. En el cas de carreres de més de 20 km pot ser més interessant la presa d'aigua amb electròlits des d'una hora i mitja abans de l'esforç. Sempre a glops i en baixa concentració.

Llegeix més...

Els germinats, un aliment viu en ple desenvolupament

És l’estiu època d’amanides, sucs i liquats vegetals, empedrats, amanides de cereals i tot tipus de plat fresc, ràpid i saborós. Les amanides ens permeten “construïr” o “ensamblar” un plat de manera fàcil i ràpida, però és essencial davant de plats que segur que són molt menys calòrics que siguin complerts, tant en proteïnes com en greixos i hidrats de carboni.

Llegeix més...

Oferta especial per les primeres visites a l'agost

Només durant el mes d'agost, a totes les primeres visites els obsequiarem amb un val perquè puguin realitzar la visita de control de manera gratuïta

Us podeu informar el telèfon 935 45 58 74 o escrivint-nos a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. amb l'assumpte OFERTA AGOST.



Direcció

C. Castillejos, 314 4º piso B
08025 - Barcelona
Tel 935455874
Email:
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

xarxes socials

Estem a les xarxes socials. Segueix-nos i estigues informat.

     

Inicio Blog